dimecres, 5 de desembre del 2012

COMPETÈNCIA DIGITAL



El conjunt de competències relacionades amb el coneixement i ús de la tecnologia rep el nom de competència digital i el procés d'adquisició de les mateixes s'anomena alfabetització digital.

Com ha futurs mestres ens interessa que els alumnes aprenguin a fer un bon ús de les tecnologies, perquè això sigui possible hem de saber utilitzar-les correctament. 
Un mestre ha de passar, segons la UNESCO per tres estats de competència digital, tres nivells d'aprofondiments:
    p
  1. Nocions bàsiques de tecnologia.
  2. Aprofondiment en el coneixement.
  3. Creació de coneixements.
Aquests tres factors de productivitat serveixen de base a tres enfocaments complementaris que vinculen les plítiques educatives al desenvolupament econòmic:

  • Incrementar la comprensió tencnològica d'estudiants, ciutadans i força laboral mitjançant la integració de competències en TIC en ells plans d'estudis - currículums.
  • Augmentar la capacitat d'estudiants, ciutadans i força laboral per utilitzar coneixements amb la finalitat d'addicionar valor a la societat i a l'economia, aplicant aquests coneixements per resoldre problemes complexos i reals.
  • Augmentar la capacitat d'estudians i força laboral per innovar, produir nou coneixements i treure profit d'aquests.
Per tant, d'aquesta manera aconseguim que el mestre mitjançant els seus coneixements, crei un nou material d'aprenentatge que serveixi als seus alumnes.

estandares


Aquí us adjunto un power point on ho explico tot millor.


Per acabar aquesta entrada m'agradaria fer referència a l'Anna Pèrez que en una conferència que va fer l'altre dia a lanostra facultat (blanquerna) va dir una frase que des del meu punt de vista té molta raó i que hauriem de tenir en compte: " No volem una escola del S. XIX amb mestres del S. XX i amb alumnes del S. XXI".



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada